ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΚΥΠΕΛΛΟ ΝΟΕ 2015 (update)

2015-11-23 23:28

Το χειμερινό κύπελλο του Ναυτικού Ομίλου Ελλάδος, αποτελεί μία σειρά από τέσσερις αγωνιστικές ημέρες, με μία σειρά αγώνων που καλύπτει όλες τις μορφές της ιστιοπλοΐας ανοικτής θάλασσας. Κάθε χρόνο το κύπελλο ξεκινάει με τον αγώνα του Αγ. Γεωργίου, συνεχίζεται με τον αγώνα Οκτώ, και τον αγώνα Λαγουσών και ολοκληρώνεται με τον αγώνα Σαλαμίνας

 

 

Για τη φετινή χρονιά ο πρώτος αγώνας διεξήχθη ο Σάββατο  31 Οκτωβρίου με τα συμμετέχοντα σκάφη εκκινώντας από το Μικρολίμανο να κατευθυνθούν προς τις Φλέβες, από εκεί στο νησάκι Μόδι, ανατολικά του Πόρου και να τερματίσουν ξανά στο Μιρολίμανο.

 

Οι καιρικές συνθήκες ήταν ιδιαιτέρα έντονες με βόρειους ανέμους να ξεπερνούν τους 30kts. Αυτός ήταν και ο λόγος που ο αριθμός των σκαφών που βρέθηκαν στη γραμμή εκκίνησης ήταν περιορισμένος, όπως και τα σκάφη που τερμάτισαν ακόμη λιγότερα. Τα σκάφη Βάνα Βιολέτα 3 και 4 των Γιάννη Συκάρη και Γιώργου Συκάρη αντίστοιχα επέστρεψαν στο λιμάνι το πρώτο με μία ζημιά στο ράουλο του Βαρδαριού, ενώ το δεύτερο επέστρεψε προληπτικά βλέποντας την ένταση του ανέμου να είναι μόνιμα άνω των 25 kts. Το σκάφος Black Jack του Παναγιώτη Μάντη δε κατάφερε να τερματίσει παρουσιάζοντας μία  ζημιά στο Head της μαΐστρας, ενώ τη μεγαλύτερη ζημιά παρουσίασε το χιώτικο σκάφος Code Zero Vodafone του Μιχάλη Μπελέγρη, με ζημιά στο gooseneck.

 

 

Το αγωνιστικό κομμάτι στα ORCi μονοπώλησε η οικογένεια Καμπουρίδη, καθώς από τη μία το σκάφος Bullet TP52 πραγματοποίησε μία πολύ καλή κούρσα δείχνοντας ότι το δίδυμο Δημήτρη Δεληγιάννη και Σίμου Καμπουρίδη στα δύσκολα δε μπορεί να βρει ανταγωνιστη,ενώ και το σκάφος Melx II του Σταύρου Παπαγιανόπουλου, με τον Παναγιώτη Καμπουρίδη έκανε μία πολύ καλή ιστιοδρομία και κατέλαβε τη δεύτερη θέση.

Στα ORC Club, τη πρώτη θέση κατέλαβε το σκάφος Vencemos του Αλέξη Σέχου, πραγματοποιώντας μία πολύ καλή ιστιοδρομία.

 

 

 

 

Τη Κυριακή 08 Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε η δεύτερη ιστιοδρομία του Χειμερινού Κυπέλλου με τον αγών Οκτώ. Οι βελτιωμένες καιρικές συνθήκες έφεραν στη γραμμή εκκίνησης 19 σκάφη ORC club και 23 σκάφη στη κατηγορία ORCi και 9 σκάφη στη κατηγορία IRC

Η εκκίνηση του αγώνα δόθηκε στις 10:00 στη θαλάσσια περιοχή του Μικρολίμανου και τα σκάφη έβαλαν πλώρη προς τις Λαγούσες και τερματισμό στο Μικρολίμανο.  Η ιστιοδρομία είχε πολλές εναλλαγές στις καιρικές συνθήκες με χαμηλές εντάσεις στη περιοχή της εκκίνησης και κοντά στις Λαγούσες και κομμάτια εως και 20kts στο ενδιάμεσο, καθώς και διαφορετικές διευθύνσεις πότε από το γρέγο και πότε από το Μαίστρο.  Το “pit stop” λόγω χαμηλής έντασης στις Λαγούσες έφερε τα μεγάλα σκάφη πίσω στο πίνακα των αποτελεσμάτων, ενώ οι πρώτες θέσεις κρίθηκαν ανάμεσα στα 40αρια σκάφη με αυτούς που επέλεξαν να «ποντάρουν στο μαίστρο να δικαιώνονται και να κερδίζουν.

Στα σκάφη ORC club τη πρώτη θέση κατέλαβε το σκάφος Meltemi του Γιώργου Μπαλάφα.

Στη κατηγορία ORCi τη πρώτη θέση κατέλαβε το σκάφος Melx II του Σταύρου Παπαγιανόπουλου  ενώ στη  κατηγορία IRC το σκάφος Α35 του Γιάννη Απειρανθίτη.

 

Επόμενο ραντεβού για τα σκάφη η επόμενη Κυριακή 15 Νοεμβρίου με τον αγώνα Λαγούσες. 

 

Update 16 Νοεμβρίου 2015:

Αγώνας Λαγούσων 

Το Χειμερινό Κύπελλο του Ναυτικού Ομίλου Ελλάδος συνεχίστηκε με τη τρίτη φάση του, τον αγώνα Λαγουσσών. Η επιτροπή αγώνων επέλεξε να δώσει μία coastal διαδρομή για τα σκάφη της κλάσσης ORC club και να κρατήσει σε αναμονή τα σκάφη της κατηγορίας ORCi και IRC ναναμένοντας τη σταθροποίηση των καιρικών συνθηκών ώστε να δώσει κάποια τεχνική ιστιοδρομία. Οι ασθενείς άνεμοι όμως εντάσεων από 2 - 5 kts καθυστέρησαν την εκκίνηση των δύο κλάσσεων για περίπου δύο ώρες και τελικά η επιτροπή αποφάσισε να επιλέξει μία coastal  διαδρομή. 

Στην εκκίνηση οι χαμηλές εντάσεις δημιούργησαν συνοστισμό στη γραμμή εκκίνησης, με τα σκάφη που εκμεταλλέυτηκαν τα δεξιά κομμάτια του στίβου να καβατζάουν πρώτα την σημαδούρα Μ1 και να κατευθύνονται στη Μ2. Στη δεύτερη σημαδούρα λόγω της επερχόμενης αλλαγής τα πρώτα σκάφη έμειναν από αέρα και έτσι τα πίσω σκάφη είχαν την ευκαιρία να τα πλησιάσουν. Μετά την Μ2 ο στόλος έπρεπε να κατευθηνθεί προς τη σημαδούρα Μ5 επιλέγοντας εαν θα κρατηθεί προς τη στεριά ή προς το πέλαγος. Τα σκάφη που πήραν απόφαση να μείνουν στο πέλαγος απέκτησαν πλεονέκτημα και έτσι στο καβατζάρισμα της Μ5 τα σκάφη είχαν αρχίσει να διαμορφώνουν τα αποτελέσματα προσπαθώντας να κερδίσουν θέσεις ταξιδέυοντας όρτσα προς την Μ1. Από την Μ1 τα σκάφη έβαλαν πλώρη προς τη Μ3 ταξιδεύοντας πρύμα για να τερματίσουν όρτσα στη γραμμή τερματισμού έξω από το μικρολιμανο.  

Στη κατηγορία Club το σκάφος Απήδαλος Ναυς του εμπειρότατου Πάυλου Κούρκουλου κατέλαβε τη πρώτη θέση, αφήνοντας στη δεύτερη το σκάφος Meltemi του Γιώργου Μπαλάφα και στη τρίτη το σκάφος Αλμύρα του Ε. Καντζάβελου. Η πεντάδα της κλάσσης ολοκληρώθηκε από τα σκάφη Αργοναύτης 5 του Ι. Αντωνακόπουλου και το σκάφος Manouli too του Α. Θεοδωρίδη. 

Στην IRC κατηγορία τη πρώτη θέση κατέλαβε το Melx II του Σταύρου Παπαγιόπουλου που συμμετείχε και σε αυτή τη κατηγορία, ενώ τη δεύτερη θέση πήρε το σκάφος Jinetera των Θάνου Ανδρόνικου και Γιάννη Κοψιδά. που επανήλθε μετά από τη πρώη θέση της Aegean Regatta τον Αύγουστο του 2015. Τη τρίτη θέση κατέλαβε το σκάφος Dragon της Βιργινίας Εθνοπούλου νικήτριας της κλάσσης στο φετινό Ράλλυ Αιγαίου. Τη πεντάδα της κατηγορίας συμπλήρωσαν τα σκάφη Α35 του Ι. Απειρανθίτη και το σκάφος Gant του Γ. Κριμιτσα

Στα αποτελέμσατα της κλάσσης ORCi, στη πρώτη θέση επανήλθε το σκάφος Bullet με τους Δημήτρη Δεληγιάννη και Σίμο Καμπουρίδη να κάνουν άλλη μία πολύ καλή επίδοση σε αυτό το κύπελλο. Στη δεύτερη θέση το σκάφος Black Jack, με την ομάδα του Παναγιώτη Μάντη ενώ στη τρίτη θέση βρέθηκε το σκάφος Melx II του Σταύρου Παπαγαινόπουλου. Η πρώτη πεντάδα της κλάσσης στην οποία συμμετείχαν 20 σκάφη συμπληρώθηκε από το σκάφο Code Zero Vodafone του Μιχάλη Μπελέγρη, λίγα δευτερολέπτα μπροστά από Βάνα Βιολέτα 3 του Γιάννη Συκάρη.

Η τελευταία φάση του Χειμερινού Κυπέλλου θα πραγματοποιηθεί την επόμενη Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2015. 

Update 23 Νοεμβρίου 2015:

Τη Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2015, ολοκληρώθηκε το Χειμερινό Κύπελλο του Ναυτικού Ομίλου Ελλάδος με τον αγώνα της Σαλαμίνας. Για μία ακόμη φορά ο καιρός που επικράτούσε στον φαληρικό όρμο, δεν έδωσε την ευκαιρία στην επιτροπή αγώνων να πραγματοποιήσει τεχνικές ιστιοδρομίες καθώς οι νότιοι άνεμοι που έπνεαν στη περιοχή ήταν εντάσεως 18-28kts. Χωρίς ιδιάιτερη καθυστέρηση η επιτροπή αγώνων και ο πρόεδρος της κ. Ζουγανέλης επέλεξε δύο διαδρομές ανοικτής θάλασσας, Φάληρο - Λαγούσα - Φάληρο  για τη κατηγορία ORCi Κατηγορίας 2 και ORC club και Φάληρο - Φλέβες - Φάληρο για τη κατηγορία Orci Κατηγορία 1 και IRC. 

Ο υψηλός κυματισμός αποτέλεσε το μεγάλο εμποδίο και των δύο στόλων καθώς έπρεπε στο πρώτο μισό της διαδρομής να πλεύσουν όρτσα προς το στόχο. Παρόλα αυτά τα πληρώματα ανταπεξέλθαν αρκετά καλά περιορίζοντας αρκετά τις ζημιές δείχνοντας ότι ήταν όλοι καλά προετοιμασμένοι για τις καιρικές συνθήκες. 

 

Στα καθαρά αγωνιστικά θέματα, στη κατηγορία ORCi και IRC, ο ανταγωνισμός χτύπησε κόκκινο καθώς οι συνδυασμοί αποτελεσμάτων άλλαζαν την πρώτη τριάδα στη γενική κατάταξη. Το σκάφος Melx II του Σταύρου Παπαγιανόπουλου, έδειξε για ακόμη μία φορά ιδιαίτερα σταθερό και κατέκτησε τη πρώτη θέση στην ιστιοδρομία κλειδώνοντας και την 1η θέση στη γενική κατάταξη. 

Τη δεύτερη θέση κατέλαβε το σκάφος  Βανα Βιολέτα 3 , του Γιάννη Συκάρη πραγματοποιώντας μία πολύ καλή επίδοση στο δεύτερο μισό του αγώνα. 

Ενώ τη τρίτη θέση κατέλαβε το σκάφος My Way του Φ. Κυδωνιάτη, συνεχίζοντας τις καλές του εμφανίσεις έπειτα από τη πρώτη θέση στο Πανελλήνιο Πρωταθλημα του Σεπτεμβρίου. 

Τα αποτελέσματα της ιστιοδρομίας συμπληρώθηκαν με το σκάφος Pega του Δ. Αλεβιζάκη στη 4η θέση και το σκάφος Code Zero Vodafone του Μ. Μπελέγρη στη 5η θέση για τη κατηγορία ORCi

  

Για τη κατηγορία IRC τα αποτελέσματα διαμορφώθηκαν με το σκάφος Melx II του Σ. Παπαγιανόπουλου να παίρνει τη 1η θέση στα παράλληλα αποτελέμσατα το σκάφος Jinetera του Θάνου Ανδρόνικου να καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση και το σκάφος A35 του Γ. Απειρανθίτη να καταλαμβάνει τη τρίτη θέση. Στη τέταρτη θέση βρέθηκε το σκάφος Dragon της Βιργινίας Εθνοπούλου , ενώ στη πέμπτη θέση το σκάφος Ωκύαλος XV του Δ. Γεροντάρη. 

 

Στη κατηγορία ORC  Club για ακόμη μία φορά διακρίθηκε το σκάφος Απήδαλος Ναύς του Πάυλου Κούρκουλου καταλαμβάνοντας τη πρώτη θέση και δείχνοντας ότι δύσκολα μπορεί να βρει αντίπλαο σε αυτήτη κατηγορία. 

Τη δεύτερη θέση κατέλαβε το σκάφος Manouli too του Α. Θεοδωρίδη, ενώ τη τρίτη θέση το σκάφος Meltemi του Γ. Μπαλάφα. Τη πεντάδα των πρώτων θέσεων συμπληρώσαν τα σκάφη Tomahawk του Π. Σκαρμέα και το σκάφος Vencremos του A. Shehu

Τα αποτελέσματα της τελευταίας ιστιοδρομίας μπορείτε να τα βρείτε παρακάτω:

 

Το Χειμερινό Κύπελλο του Ναυτικού Ομίλου Ελλάδος ολοκληρώθηκε με τελικούς νικητές:

Στη κατηγορία ORCi (Κατηγορία 1):

1η θέση το σκάφος Melx II του Σ. Παπαγιανόπουλου

2η θέση το σκάφος Α35 του Γ. Απειρανθίτη

3η θέση το σκάφος Bullet των Ν. Σινούρη Δ. Δεληγιάννη και Σ. Καμπουρίδη

 

Στη κατηγορία IRC:

1η θέση το σκάφος Melx II του Σ. Παπαγιανόπουλου

2η θέση το σκάφος Jinetera του Θ. Ανδρόνικου

3η θέση το σκάφος Α35 του Γ. Απειρανθίτη

 

Στη κατηγορία ORCi (κατηγορία 2)

1η θέση το σκάφος Zantac  του E. Fisher

2η θέση το σκάφος το Κέφι μας του Σ. Γιοβάνογλου

3η θέση το σκάφος Blue Line - Αστέρας Taxi των Αγγελάκη - Οικονομόπουλου

 

Στη κατηγορία ORC Club

1η θέση το σκάφος Meltemi  του Γ. Μπαλάφα

2η θέση το σκάφος το Απήδαλος Ναυς - Αγαίον Ασφαλιστική του Π. Κούρκουλου

3η θέση το σκάφος Adra του Ζ. Γρηγοριάδη

 

 

Περισσότερα για το κύπέλλο στο επίσημο site του Ναυτικού Ομίλου Ελλάδος www.ycg.gr/index.php